نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
لذیذترین غذاهای جنوبی

لذیذترین غذاهای جنوبی

لذیذترین غذاهای جنوبی، غذاهای جنوب ایران به دلیل داشتن طعم و ادویه خاص خود، برای گردشگران بسیار لذیذ و جذابیت بسیاری دارند. این غذاها از مواد خام محلی تهیه می‌شوند و به شکلی سنتی و متفاوت درست می‌شوند که با توجه به فرهنگ و آداب منطقه، برای گردشگرانی که به دنبال تجربه فرهنگی هستند، بسیار جذاب است. در این مقاله درباره لذیذترین غذاهای جنوب کشور را میشناسیم با نیاز مشاغل همراه باشید.

معرفی لذیذترین غذاهای جنوبی

مجبوس عربی یکی از لذیذترین غذاهای جنوب است که در مناطق مختلفی از جنوب ایران، عراق و شبه جزیره عربی تهیه و مصرف می‌شود. این غذا با استفاده از برنج، عدس، گوشت گوسفند یا مرغ، پیاز، و ادویه‌های مختلفی مانند زعفران، دارچین، زردچوبه و فلفل سیاه تهیه می‌شود.

مجبوس عربی که با نام پلو عربی یا هواری نیز شناخته می‌شود یکی از بهترین غذاهای جنوبی است.

برای تهیه این غذا برنج را با عدس و عصاره قلم یا آب گوشت پخته و دم می‌گذاریم سپس گوشت را با دارچین و ادویه‌های دیگر پخته و در ظرف دیگر پیاز را به همراه رب و ادویه تفت داده و گوشت را به آن اضافه کرده تا بپزد.

این غذا به عنوان یکی از غذاهای سنتی مناطق جنوبی محسوب می‌شود و از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار است.

خوشمزه ترین غذاهای جنوبی

قلیه ماهی از بهترین غذاهای جنوبی

قلیه ماهی یکی از بهترین و لذیذترین غذاهای جنوبی است که در استان هرمزگان و جنوب کشور مصرف می‌شود. برای تهیه این غذا نوع ماهی بسیار اهمیت دارد و معمولاً از ماهی‌های سرخو، زبیدی، شیر و…استفاده می‌شود.

قلیه ماهی به این صورت طبخ می‌شود که ابتدا گشنیز و شنبلیله را به همراه پیاز و سیر سرخ کرده و کنار می‌گذاریم. در ادامه تمرهندی را به همراه یک لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می‌ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می‌دهیم چند دقیقه بجوشد.

سپس ماهی های سرخ شده را به همراه سبزی داخل تمبرهندی می‌ریزیم تا بپزد.

قلیه ماهی

کبه یا کپه از لذیذترین غذاهای جنوبی

کپه یکی از لذیذترین و بهترین غذاهای جنوبی ایران است که در استان هرمزگان و بعضی مناطق دیگر جنوب کشور تهیه و مصرف می‌شود.

این غذا از دو بخش تشکیل شده است، بخش اول آن یعنی لایه بیرونی از برنج، سیب زمینی یا بلغور درست می‌شود و بخش میانی آن از مواد گوشتی و ادویه‌ها پر می‌شود.

برای تهیه این غذا سیب زمینی و برنج را پخته و با چرخ گوشت یا غذاساز له می‌کنیم سپس به آن آرد و ادویه اضافه می‌کنیم و به صورت توپ درمی‌اوریم و از مواد گوشتی که با پیاز درست کردیم داخل آن می‌گذاریم و می‌بندیم و داخل روغن زیاد سرخ می‌کنیم.

کپه

دوپیازه میگو از خوشمزه ترین غذاهای جنوبی

دوپیازه میگو یکی از خوشمزه ترین غذاهای جنوبی است که با استفاده از مواد اولیه ساده و خوشمزه تهیه می‌شود. این غذا شامل میگوهای تازه، پیاز، گوجه فرنگی، فلفل قرمز و ادویه‌های مختلف مثل زردچوبه و فلفل سیاه است.

برای تهیه دوپیازه میگو، ابتدا پیاز را خرد کرده و در روغن تفت می‌دهیم تا طلایی شود. سپس میگوها را به پیاز اضافه کرده و به مدت چند دقیقه تفت می‌دهیم تا میگوها سرخ شوند. سپس گوجه فرنگی، فلفل قرمز و ادویه‌های مختلف را به آن اضافه کرده و به مدت کمی بیشتری تفت می‌دهیم تا مزه‌های ادویه‌ای غذا بهتر جذب شوند.

دوپیازه میگو معمولاً با سیب زمینی مکعبی خرد شده و سرخ شده و نان تافتون یا نان لواش سرو می‌شود و می‌تواند به صورت غذای اصلی یا پیش غذا مورد استفاده قرار گیرد.

سمبوسه

دال عدس از لذیذترین غذاهای جنوبی

دال عدس جنوبی یک غذای محلی و از لذیذترین غذاهای جنوبی ایران است که معمولاً با برنج یا نان سرو می‌شود.

برای تهیه دال عدس جنوبی، ابتدا دال عدس را درون قابلمه‌ای با آب و نمک قرار می‌دهند و بر روی حرارت ملایم می‌گذارند تا پخته شود.

در یک ماهیتابه دیگر، روغن را گرم کرده و پیاز را تا حدی که نرم شود، سرخ می‌کنند. سپس زردچوبه، فلفل و ادویه‌های دلخواه را اضافه کرده و به مدت چند دقیقه تفت می‌دهند. به مواد مذکور یک لیوان آب اضافه کرده و به جوش آورده، سپس برنج یا بلغور را اضافه می‌کنند تا بپزد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *