نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
ورزش صبحگاهی در طبیعت

فواید ورزش صبحگاهی در طبیعت

فواید ورزش صبحگاهی در طبیعت، ورزش کردن در جنگل فواید بیشماری دارد. خواه کلاه خود را به سر کنید و دوچرخه سواری کنید، از دویدن در هوای مطبوع صبحگاهی لذت ببرید یا حتی در یوگای جنگلی شرکت کنید، به زودی پاداش های فوق العاده ای دریافت خواهید کرد. با نیاز مشاغل همراه باشید.

دویدن در طبیعت

مزایا و فواید ورزش صبحگاهی در طبیعت

ورزش صبحگاهی در طبیعت و زود هنگام، فواید بسیاری دارد، هم برای سلامتی و هم برای برنامه روزانه تان، که در زمان های دیگر روز وجود ندارد ؛ بله، شما باید برای بیدار شدن از خواب منظم باشید و باید بر روی ورزش موثر تمرکز داشته باشید.این کار فقط کمی زمان می گیرد تا بیدار شوید و تمرین صبحتان بعد از مدتی تبدیل به عادت می شود.

بهترین زمان برای ورزش کردن در طبیعت همیشه زمانی است که برای شما کار می کند.هر چه باشد، ورزش کردن در ساعت 9 شب می تواند هربار انجام نشود، زیرا شما کم کم می خوابید. اما شروع روز با یک عرق کردن خوب مزایای موثر و جدی دارد.

نرمش کردن

بهبود سلامت روان:

مطالعات علمی نشان داده اند که “ورزش سبز” یا همان ورزش در طبیعت می تواند عزت نفس و خلق و خوی را بهبود بخشد و همچنین اختلالات اضطرابی و افسردگی را کاهش دهد. فقط اثرات فیزیولوژیکی ورزش، مانند آزاد شدن اندورفین، دوپامین و سروتونین نیست که باعث این پاسخ ها می شود. با مقایسه تنظیمات مختلف ورزشی، مطالعات نشان داد که استفاده منظم از جنگل‌ها یا پارک‌ها برای ورزش بدنی خطر ابتلا به سلامت روانی ضعیف را کاهش می‌دهد، در حالی که چنین الگویی در مکان‌های غیرطبیعی مانند باشگاه‌ها یافت نمی شود.

بهبود سلامت روان

کاهش استرس:

ثابت شده است که قرار گرفتن در دنیای طبیعی یا نزدیک آن، استرس را کاهش می‌دهد و سلامتی را افزایش می‌دهد، چه در حال ورزش صبحگاهی باشید یا نه. صرفاً داشتن منظره از درختان، گیاهان و درختچه‌ها در محل کار می‌تواند رفاه کارکنان را افزایش دهد و داشتن مناظر مشابه از پنجره بیمارستان می‌تواند زمان بهبودی را کاهش دهد. بنابراین، ترکیب طبیعت و ورزش راهی عالی برای کاهش استرس است.

خواب باکیفیت

ورزش صبحگاهی در طبیعت به طور کلی به ایجاد تعادل هورمونی کمک می کند، اما ورزش صبحگاهی یک روتین منظم برای زندگی روزانه می‌‌‌‌‌‌‌‌آفریند.

وقتی روز خود را با ورزش شروع کنید برای روز انرژی زیادی خواهید داشت و البته در ساعات اواخر روز بسیار خسته خواهید بود. همین امر باعث می شود شب به راحتی به خواب روید و خواب با کیفیتی را هم تجربه کنید.

ورزش و خواب دست به دست هم می‌دهند تا در نهایت سلامت جسمی و روانی بهتری داشته باشید.

طناب زدن

چه نوع ورزش‌هایی صبحگاهی مناسب هستند؟

ورزش‌ صبحگاهی در طبیعت باید به طوری انتخاب شوند که برای سلامتی بدن مفید باشند و باعث کاهش خستگی و افزایش انرژی شوند. برخی از ورزش‌های صبحگاهی مناسب عبارتند از:

دویدن: دویدن صبحگاهی در طبیعت می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب و سطح انرژی شما شود. اما در انجام دویدن صبحگاهی باید به دمای هوا و میزان تعریق دقت کنید و از لباس‌های مناسب استفاده کنید.

راه رفتن صبحگاهی در طبیعت

یوگا: یوگا در طبیعت یک ورزش آرامش‌بخش است که باعث کاهش استرس و افزایش انعطاف‌پذیری و تعادل شما می‌شود. انواعی از یوگا مانند سوریا ناماسکار ، اساناس ، پرانایاما و… می‌توانند به صورت خوبی در ورزش صبحگاهی مفید باشند.

شنا: شنا صبحگاهی در طبیعت می‌تواند باعث تقویت عضلات و بهبود سلامت قلبی شما شود. اما باید به دمای آب و شرایط آب شناگری دقت کرد.

پیاده‌روی: پیاده‌روی صبحگاهی در طبیعت نیز می‌تواند باعث کاهش استرس و افزایش سطح انرژی شما شود. در ضمن برای پیاده‌روی صبحگاهی نیازی به تجهیزات خاصی ندارید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *