نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور

عوارض نوشابه زیرو

وبلاگ

۲۹ شهریور ۱۴۰۲
نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
عوارض نوشابه زیرو

عوارض نوشابه زیرو

عوارض نوشابه زیرو،با گرم شدن هوا و روزه داری در هوای گرم تمایل به نوشیدنی شیرین، خنک و گازدار هم افزایش می‌یابد، اما نباید فراموش کنیم که نوشابه گازدار مضرات فراوانی دارد که از پوسیدگی دندان و مشکلات گوارشی پا را فراتر می‌گذارد و بیماری‌های قلبی، کلیوی و چاقی را که خود زمینه ساز انواع بیماری هاست به دنبال می‌آورد.در این مقاله از نیاز مشاغل به برخی از مضرات نوشابه میپردازیم.

عوارض نوشابه

عوارض نوشابه زیرو zero که از آن بی خبرید!

امروز نوشابه زیرو یا بدون قند در بازار به فراوانی یافت می شوند که بازاریابان از آن به عنوان نوشیدنی سالمی در رژیم غذایی نسبت به نوشابه معمولی یاد می کنند. همین طرفند ها باعث می شوند که شما مایل باشید این نوشابه بدون قند را خریداری نمایید و مصرف کنید. ولی عوارض نوشابه زیرو برای بدن چیست؟ و چون کالری آنها صفر است می توانند جایگزین مناسبی برای نوشیدنی های سالم باشند؟

نوشابه زیرو در یک قوطی ۳۵۴ میلی لیتری کالری، چربی، پروتئین، شکر ندارد و ۲ درصد از سدیم و پتاسیم روزانه را در خود جای داده است. برای اینکه این نوشیدنی شیرین باشد به آن شیرین کننده مصنوعی اضافه کرده اند.

مضرات نوشابه مشکی

دیابت از مضرات نوشابه

هم نوشابه معمولی و هم نوشابه رژیمی با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در ارتباط هستند. افزایش قند خون بدن را مجبور می‌کند قند را به چربی در کبد تبدیل کند. ذخایر چربی موجود در کبد طی شش ماه، ۱۵۰ درصد افزایش می‌یابد. عوارض نوشابه زیرو بسیار فراوان است که دیابت یکی از آنهاست

پوسیدگی دندان از مضرات نوشابه

یکی دیگر از عوارض نوشابه زیرو  این است که حاوی اسیدهایی مثل «اسید فسفریک و اسید کربنیک» است. این اسیدها باعث ایجاد یک محیط به شدت اسیدی در دهان می‌شود و دندان‌ها را در مقابل پوسیدگی آسیب‌پذیر می‌کند.

نوشابه سطح کلسیم را کاهش می‌دهد:

نوشابه‌ها zero حاوی فسفریک اسید هستند مقادیر زیادی از کلسیم استخوان را کاهش می‌دهد. پس از مطالعه چندین هزار مرد و زن، محققان در دانشگاه تافتس، دریافتند زنانی که روزانه ۳ یا بیشتر نوشابه می‌نوشند، تقریبا ۴ درصد از تراکم مواد معدنی استخوان را در باسن خود دارند، هر چند که محققان کلسیم و جذب ویتامین د را کنترل می‌کنند.

 

نوشابه های رژیمی و دیابت

درست است که نوشابه زیرو بدون قند هستند، ولی به این معنی نیست جایگزین ها و شیرین کننده های مصنوعی گزینه های سالمی برای افرادی که میخواهند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهند نیست.

تحقیقات نشان داده اندافرادی که نوشیدنی های حاوی شیرین کننده های مصنوعی را مصرف کرده اند نسبت به سایرین بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار گرفته اند و خطر ابتلا به این بیماری کاهش نیافته است.انواع نوشابه

سایر عوارض مصرف نوشابه های زیرو

  • خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد،
  • افزایش خطر ابتلا به بیماری های کلیوی،
  • باکتری های مفید معده را از بین می برد،
  • همچنین خطر ابتلا به پوکی استخوان را نیز بالا می برند.
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *