نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
زرشک پلو مجلسی

طرز تهیه زرشک پلو مجلسی با طعم رستورانی و فوق العاده خوش طعم

طرز تهیه زرشک پلو مجلسی با طعم رستورانی و فوق العاده خوش طعم

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی، زرشک پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای پلویی ایرانی است که از محبوبیت خاصی در میان ایرانیان برخوردار است. و بسیار کاربردی و لذیذ است بسیاری از افراد نیز طرفدار آن هستند. در این مقاله از نیاز مشاغل طرزتهیه آن را باهم یاد میگیریم.

زرشک پلو از آن دسته غذاهایی است که مناسب تمام مجالس است. برای تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی خوب است نکات و فوت‌وفن‌های آن را کامل بدانید و رعایت کنید. قبلا در کتاب کاله فوت و فن زرشک پلو با مرغ و طرز تهیه زرشک پلو با مرغ و بدون مرغ را مرور کرده بودیم و اینجا می‌خواهیم طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی را بررسی کنیم.

مواد لازم برای زرشک پلو مجلسی با طعم رستورانی

  • برنج 4 پیمانه
  • پیاز 1 عدد
  • سیر 2 حبه
  • زرشک 1 پیمانه
  • کره 25 گرم
  • سینه یا ران مرغ 4 تکه
  • آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به اندازه کافی
  • زعفران دم کرده 2 قاشق چایخوری
  • رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
  • شکر 1 ق غذا خوری

تیه زرشک پلو مجلسی

آماده کردن برنج زرشک پلو مجلسی

اولین مرحله از طرز تهیه زرشک پلو مجلسی با مرغ این است که برنج را برای آبکش کردن آماده کنید. برای این کار برنج را ابتدا خوب بشویید تا تمیز شود و نشاسته اضافه آن از بین برود بعد رویش را آب و مقداری نمک بریزید و بگذارید به مدت حداقل ۲-۴ ساعت خیس بخورد. اگر دوست دارید تمامی جزییات مربوط به تهیه برنج آبکش را بدانید می‌توانید طرز تهیه برنج آبکش را در کتاب کاله بخوانید.

فقط حواستان باشد که حرارت گاز کم باشد و هر ۵ دقیقه به مرغ سر بزنید و اجازه دهید مرغ به مدت ۲۰ دقیقه بپزد. در مراحل نهایی پخت حتما مقداری نمک به آن اضافه کنید.

سرخ کردن مرغ و سرو زرشک پلو مجلسی

آخرین مرحله از طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی این است که مرغ پخته شده را از قابلمه خارج کنید در تابه‌ای جداگانه که مقداری روغن در آن ریخته‌اید، بگذارید و تفت دهید. بعد مرغ را دربیاورید و در همان ماهیتابه رب گوجه فرنگی را حدود یک دقیقه تفت دهید. سپس گلاب، آبلیمو و یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده غلیظ را اضافه کنید. آن‌ها را به مرغی که در قابلمه گذاشته‌اید، اضافه کنید.

زرشک پلو

طرز پخت برنج و مخلفات

زرشک را در در ظرفی می ریزیم و روی آن آب ولرم می ریزیم و اجازه می دهیم تا به مدت ۲۰دقیقه خیس بخورد. برای پخت برنج ابتدا در قابلمه ای ۸ لیوان آب می ریزیم آب باید یک بند انگشت از برنج بیشتر باشد و روی حرارت زیاد می گذاریم تا بجوش بیاید و مقداری نمک داخل آب می ریزیم.

بعد از آن مقداری روغن داخل آن می ریزیم و از روی حرارت بر می داریم و برای ته دیگ نان لواش یا سیب زمینی را پوست می گیریم و ورقه ورقه می کنیم و کف قابلمه می چینیم و برنج را با کفگیر را روی ته دیگ می ریزیم تا ظرف پر شود.

در آخر درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را زیاد می کنیم تا برنج بخار کند و آن وقت حرارت را کم می کنیم و اگر دوست داشتید توری زیر قابلمه قرار می دهیم تا به مرور زمان برنج بپزد. زرشک را در آبکش می ریزیم و در تابه ای کره را قرار می دهیم تا آب شود.

بعد زرشک را داخل کره می ریزیم و با حرارت کم تفت می دهیم در انتها ۱ قاشق زعفران دم کرده باقی مانده را به آن می افزاییم و در حد ۳۰ ثانیه تفت می دهیم سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و هم می زنیم تا مواد به خوبی مخلوط شوند.

مرغ مجلسی

نکاتی برای تهیه زرشک پلو مجلسی

وقتی زرشک پلو مجلسی را آماده می‌کنید، آن‌ها را زیاد سرخ نکنید. وقتی شکر حل شد، حتما شعله گاز را خاموش کنید. یادتان باشد که زرشک را با شعله ملایم سرخ کنید. در غیر این صورت ممکن است خشک و سیاه شوند.

نکاتی برای خوشمزه‌تر کردن مرغ

سرخ کردن تکه‌های مرغ قبل از پختن و بعد از پخت می‌تواند غذا را خوشمزه‌تر کند. پس این کار را انجام دهید. می‌توانید پوست مرغ را جدا کنید، اما زیاد توصیه نمی‌شود چون پوست آن غذا را خوشمزه‌تر می‌کند.

حتی می‌توانید برای گرفتن کامل بوی زهم مرغ به آن هویج، فلفل دلمه‌ای یا کرفس هم اضافه کنید. قبلا طرز تهیه زرشک پلو با مرغ با هویج را توضیح داده بودیم. البته همیشه حواستان به استفاده درست از ادویه در زرشک پلو باشد یا حتی ادویه مناسب زرشک پلو را در منزل تهیه و استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *