نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
دمنوش سرماخوردگی و گلودرد

بهترین دمنوش برای گلودرد و سرماخوردگی و سرفه

بهترین دمنوش برای گلودرد و سرماخوردگی و سرفه، در فصول سرد سال معمولا سرماخوردگی، زکام، گلو درد، سرفه، آبریزش بینی و …، بیشتر از همیشه شیوع پیدا می‌‎کند و اگر این علائم شدید باشند، لازم است به پزشک مراجعه کنید و درمان‌های لازم را انجام دهید. در کنار درمان‌های پزشک، می‎توانید از روش‎های درمانی خانگی هم استفاده کنید. در ادامه این مطلب با نیاز مشاغل همراه باشید.

دمنوش برای سرماخوردگی و گلودرد و سرفه یکی از راه های درمان خانگی سرماخوردگی های خفیف و متوسط است؛ گرچه در سرماخوردگی های شدید هم استفاده از دمنوش های گیاهی به عنوان درمان کمکی استفاده می شود. با آغاز فصل پاییز سرماخوردگی ها نیز شروع می شود. در این شرایط بیشتر افراد راه درمان های دارویی را پیش می گیرند. اما بد نیست بدانید استفاده از دمنوش ها می تواند تاثیر قابل توجهی بر بهبود سرماخوردگی و گلودرد شما داشته و حتی سیستم ایمنی بدن تان را تقویت کند.

دمنوش چای قرمز

بهترین دمنوش برای گلودرد و سرفه

به عنوان مهمترین نکته این موضوع را مد نظر قرار دهید که دمنوش ها و خوراکی ها نمی توانند به عنوان تنها راه درمان هر گونه سرماخوردگی یا گلودرد باشند. چرا که بیماری های مختلفی ممکن است علایمی شبیه به سرماخوردگی یا گلودرد داشته باشند. بنابراین بهتر است ابتدا به پزشک مراجعه کنید و پس از تشخیص دقیق نوع بیماری از طب خوراکی و مکمل درمان نیز استفاده کنید.

گلودرد چیست؟

گلودرد به وضعیتی گفته می شود که فرد در گلوی خود احساس خشکی، درد و سوزش دارد. درد گلو یکی از شایع ترین علائم این بیماری می باشد. این مشکل می تواند منشا ویروسی و باکتریایی داشته باشد یا بر اثر عوامل محیطی مانند خشکی هوا ایجاد شود.

دمنوش برای گلودرد

بر اساس محل عفونت می توان گلو درد را به سه نوع تقسیم کرد:

  • فارنژیت یا گلو درد التهابی که دقیقا در ناحیه پشت دهان به وجود می آید.
  • لارنژیت یا التهاب حنجره که با ورم و قرمز شدن حنجره همراه است.
  • تونسیلیت یا التهاب لوزه ها که نشانه اش ورم و قرمز شدن لوزه ها می باشد.

دمنوش بابونه برای درمان سرماخوردگی و گلودرد

بابونه از جمله گیاهانی است که خواصی ضد باکتری داشته و باعث تقویت سیستم دفاعی بدن انسان می شود. به همین دلیل است که برخی از متخصصان تغذیه و طب سنتی استفاده از این گیاه را به عنوان یک دمنوش برای سرماخوردگی شدید توصیه می کنند. از طرف دیگر این گیاه خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و دارای مقادیری فنل می باشد. این خواص ضد التهابی نیز برای درمان التهاب گلو وگلو درد مفید است.

سرماخوردگی

تهیه دمنوش نیز بسیار ساده است. یک قاشق چای خوری بابونه را در کیسه مخصوص قوری ریخته و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبرر کنید تا دم بکشد. به همین راحتی دمنوش شما آماده مصرف شده است. توجه داشته باشید که مادران باردار و شیرده بهتر است قبل از مصرف این دمنوش با پزشک مشورت کنند. ضمنا در صورت مصرف بیش از اندازه این دمنوش احتمالا با علایمی مثل افزایش میزان تعریق بدن و زخم شدن دهان مواجه خواهید شد. به جز دمنوش ها برخی از پزشکان طب سنتی بر این باورند که غذاهای طبع گرم نیز برای درمان سرماخوردگی مفید هستند.

دمنوش آویشن برای گلودرد و سرماخوردگی

آویشن از آن جمله گیاهان معروف و شناخته شده برای بهبود علایم سرماخوردگی است. خواص دمنوش آویشن برای گلودرد و سرماخوردگی بسیار قابل توجه است. این دمنوش ضد سرفه و خلط آور بوده و از طرف دیگر التهابات دستگاه تنفس فوقانی را بهبود می بخشد. طرز تهیه دمنوش آویشن برای گلودرد نیز بسیار ساده است. به یک قاشق غذاخوری آویشن دو لیوان اب جوش اضافه کرده و چند دقیقه بر روی حرارت غیر مستقیم قرار داده تا دم بکشد. توصیه می شود قبل از مصرف به دمنوش آویشن خود عسل اضافه کنید تا علاوه بر طعم بهتر دمنوش اثرگذاری درمانی بهتری داشته باشد.

دمنوش پونه برای سرماخوردگی

اگر هنوز می پرسید چه دمنوشی برای سرماخوردگی و گلو درد خوبه؟ دمنوش پونه را به شما معرفی می کنیم. پونه نیز ضدعفونی کننده، ضد التهاب و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. برای آماده کردن این دمنوش یک قاشق غذاخوری پونه کوهی خشک شده را داخل کیسه ریخته و در قوری قرار دهید. یک لیوان آب به آن اضافه کرده و پس از ۱۰ دقیقه دم کشیدن می توانید آن را میل کنید. آنچه در مورد دم نوش ها معرفی کردیم تنها برای بهبود سرماخوردگی و گلودرد بزرگسالان کاربرد دارد. اگر نوزاد شما سرما خورده است مطالعه مطلب غذاهای مفید برای سرماخوردگی نوزادان را به شما توصیه می کنیم.

چای سرد

دم نوش شیرین بیان برای درمان سرفه و سرماخوردگی

این گیاه دارای موادی می باشد که سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند. از طرف دیگر شیرین بیان خاصیت ضد التهابی داشته و عملکرد سیستم تنفسی را بهبود می بخشد. طرز تهیه دمنوش شیرین بیان برای سرماخوردگی و گلودرد به این شکل است که یک قاشق مرباخوری شیرین بیان آسیاب شده را با دو لیوان آب جوش ترکیب کرده و چند دقیقه زمان می دهیم تا دم بکشد. اما خواص ترکیب عسل با رازیانه نیز برای سرماخوردگی بسیار زیاد است و شما می توانید حتی دمنوش این دو ماده غذایی عفونت ‌های دستگاه تنفسی فوقانی، سرفه، برونشیت را بهبود می بخشد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *