نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
صبحانه خوردن دانش آموزان

فواید صبحانه خوردن دانش آموزان

فواید صبحانه خوردن دانش آموزان، صبحانه خوردن دانش آموزان در ورود به سال تحصیلی جدید بسیار اهمیت دارد زیرا آنها قرار است در مدرسه کار فکری انجام دهند و بازی و ورزش کنند. ثابت شده است دانش‌آموزانی که صبحانه کامل می‌خورند، تمرکز و انرژی بیشتری دارند. اغلب این دانش‌آموزان قدرت یادگیری خوبی دارند و نمرات بهتری هم کسب می‌کنند. صبحانه یک وعده غذای اصلی و مهم برای دانش‌آموزان و حتی بزرگسالان محسوب می‌شود.

بنابراین باید انرژی مورد نیاز آنها از طریق صبحانه فراهم گردد تا عملکردشان در مدرسه افزایش یابد. در ادامه با فواید صبحانه خوردن برای دانش آموزان بیشتر آشنا خواهید شد با نیاز مشاغل همراه باشید.

فواید صبحانه

نکات بسیار مهم فواید صبحانه خوردن دانش آموزان

صبحانه در همه افراد بخصوص کودکان به دلیل تامین انرژی نقش مهمی در سلامت انسان ایفا می کند زیرا خوردن غذاهای سالم و مغذی در وعده صبحانه، در یادگیری و رشد کودکان اهمیت ویژه ای دارد ، صبحانه انرژی کل روز را تامین می کند بخصوص در بچه های مدرسه ای که پشت میز می نشینند و نیاز به تمرکز دارند.

کودکان بیش از هر گروه سنی دیگر جنب و جوش دارند ، به همین دلیل باید برای تامین انرژی خود غذای سالم و مقوی مصرف کنند تا اختلالی در رشد و یادگیری آنها به وجود نیاید .مطالعات نشان داده است که صبحانه نخوردن باعث کاهش یادگیری و افزایش وزن می شود.

متأسفانه امروزه بیش از نیمی از دانش آموزان در خوردن صبحانه قبل از رفتن به مدرسه امتناع می ورزند که می تواند به دلیل افت قند خون تأثیرهای منفی بسیاری بر رشد جسمی و ذهنی آن ها بگذارد.

علاوه بر آن اشتهای آنها هم در وعده های دیگر غذایی زیاد می شود که موجب پرخوری و در نتیجه افزایش وزن می شود ، بهمین دلیل مصرف صبحانه علاوه بر تنظیم سوخت و ساز بدن از افت قند خون و کاهش انرژی دانش اموزان در طول روز جلوگیری می کند.

بنابراین والدین باید از راهکارهای مختلفی استفاده کنند که وعده ی صبحانه را برای کودکان جذاب کنند. صبحانه سالم برای دانش آموزان در تعیین رشد جسمی و افزایش هوش آن ها در آینده نقشی انکار ناپذیر دارد.

عوارض نخوردن صبحانه سالم توسط دانش آموزان

  • عصبانیت
  • کاهش قدرت یادگیری
  • بروز عوارض عصبی مانند سستی و بی حالی
  • کاهش حافظه
  • بی حوصلگی
  • خستگی

خستگی

چه صبحانه‌ای برای دانش آموزان مفید است؟

حالا که با فایده صبحانه خوردن دانش آموزان آشنا شدید بد نیست بدانید که نوع صبحانه هم اهمیت دارد. بسیاری از فوایدی که بالاتر عنوان کردیم، برای صبحانه‌ی متعادل و مغذی است. محصولاتی در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود که مصرف مرتب آن‌ها می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

مثلا غلات صبحانه که شیرین‌کننده‌های مصنوعی دارند یکی از همین نمونه‌ها است؛ یا ماست‌های طعم‌دار و پنیرهای پرچرب.

صبحانه‌ای که برای فرزند خود آماده می‌کنید باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

۱. سرشار از مواد مغذی

صبحانه‌ی خوب باید خوشمزه و در عین حال سرشار از مواد مغذی باشد. اگر مجبور باشید بین این دو مورد یکی را انتخاب کنید، باید مغذی بودن را به مزه ترجیح بدهید. خوراکی‌هایی انتخاب کنید که انرژی کافی را برای بدن تامین می‌کنند و ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را داشته باشند.

۲. دارای شاخص گلیسمی پایین

شاخص گلیسمی معیاری است که غذاها را بر اساس تأثیری که بر سطح قند خون در بدن دارند رتبه‌بندی می‌کند. غذاهای با شاخص گلیسمی پایین شامل کربوهیدرات‌های پیچیده‌ای هستند که به‌آرامی توسط بدن هضم می‌شوند. غذاهایی با کربوهیدرات‌های پیچیده شامل غلاتی مانند جو، غذاهای تهیه شده از گندم کامل و محصولات لبنی مانند شیر، ماست و… است.

۳. بدون چربی

شاید خوردن غذاهای سرخ‌شده برای صبحانه، برای بعضی افراد وسوسه‌کننده باشد ولی اصلا سالم نیست. خوراکی‌های چرب به احتمال زیاد باعث می‌شوند که احساس تنبلی و سنگینی کنید و از سرعت عمل و چابکی دانش‌آموزان کم می‌کنند. غذاهای چرب باعث می‌شوند که بچه‌ها خیلی زود احساس خستگی کنند.

با دانستن فایده صبحانه خوردن دانش اموزان احتمالا تشویق شده‌اید که فرهنگ صبحانه خوردن را در خانواده‌ی خود جا بیندازید. برای شروع می‌توانید یکی از این صبحانه‌های لذیذ را آماده کنید:

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *