نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
روش تشخیص ماهی کهنه

روش تشخیص ماهی کهنه

روش تشخیص ماهی کهنه، ماهی یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار در میان مردم است. اما مشکل اساسی تشخیص ماهی کهنه و مانده می باشد.دانستن اینکه چه زمانی باید ماهی خریداری شود ، می تواند از بیماری و مریض شدن شما چلوگیری کرده ، همچنین به شما کمک می کند تا بتوانید محصول بهتر و تازه تری خرید کنید .

بنابراین، باید بدانید چطور ماهی فاسد را شناسایی کنید.در این نوشته از نیاز مشاغل چند راهکار به شما معرفی میکنیم برای راههای تشخیص ماهی کهنه.

ماهی فاسد

روش تشخیص ماهی کهنه

اولین گام جهت شناسایی ماهی تازه از ماهی کهنه، بوی آن ماهی است. همیشه در خاطر داشته باشید که ماهی تازه هرگز بوی بد و تند نمی دهد، ماهی تازه بو ندارد و یا بوی خیلی کمی دارد که اصلا هم تند نیست .

هنگامی که ماهی می میرد ، این آنزیم ها به با باکتری ها کمک می کنند تا به دیواره معده ی ماهی نفوذ کنند.این باعث می شود که گوشت ماهی شروع به فاسد شدن بکند .در نتیجه ، بوی بد ماهی در اثر ماندن به علت وجود آمونیاک است.هر چه ماهی بیشتر بماند و از تازه بودن ماهی بگذرد ، میزان آمونیاک منتقل شده از خون ماهی به گوشت ماهی بیشتر شده و در نتیجه گوشت ماهی ،بوی بد و تند آمونیاک را به خود می گیرد.

ماهی تازه

تفاوت ماهی تازه و کهنه

در حقیقت، تفاوت بین ماهی تازه و فاسد پیچیده تر از آن چیزی است که فکر می کنید این پدیده به خاطر این واقعیت است که اغلب مردم برای خرید ماهی نیاز به راحتی دارند، بنابراین ماهی را سربریده و فیله شده می خرند . خوردن این ماهی ها بدون اینکه بدانید تازه هستند یا نه، راحت تر است چون به طور معمول آن ها را یخ زده خریداری می کنید.

ماهی نامرغوب و مانده

  • بو یکی از راههای تشخیص ماهی تازه: ماهی در شرایط بد معمولا بوی بدی دارد بوی بد گاهی اوقات بوی آمونیاک می دهد.
  • پوست:ماهی در شرایط بد ، پوست بسیار نرم دارد که به راحتی ازگوشت آن جدا می شود.
  • چشم ها: ماهی در شرایط بد چشم های گود، قرنیه کرم و مردمک سفید دارد، انگار که آب مروارید دارند.
  • آبشش: آبشش ماهی پشت سر آن است و در شرایط بد، آن ها زرد یا خاکستری هستندو
  • ماهی

عوارض خوردن ماهی کهنه

ماهی کهنه و خراب می‌تواند شما را دچار مسمویت کند و به‌طور میانگین بد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه نشانه‌های مسمومیت در شما نمایان می‌شود.

  • علائم مسمومیت غذایی با مصرف ماهی
  • گرگرفتگی و قرمز صورت
  • حالت تهوع و استفراغ
  • کهیر
  • درد در شکم

در صورت برخورد با این علائم بهتراست که خودتان را به نزد دکتر برسانید. مصرف ماهی‌های بسیار پیر به ندرت سلامتی را تهدید می‌کند.پس در انتخاب ماهی دقت کنید تا آن را در جایی مطمئن خریداری کنید تا دچار این مشکلات نشوید.

برای اینکه دچار این مشکلات و اتفاقات نشوید بهتر است که در انتخاب فروشگاه خود دقت کافی را داشته باشید. یکی از راه‌های خرید ماهی، به صورت اینترنتی است واین توصیه را در خاطر داشته باشید که فریب هر فروشگاهی را نخورید و ملاک های انتخاب بازار خریدتان را با تجارب ما قیاس کنید. راه‌ های تشخیص ماهی کهنه، موضوعی مهم که به آن پرداختیم، سعی کنید مواردی که ذکر شد را در خاطر خود هک کنید و از آن استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *