نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
قهوه برای کاهش وزن

فواید قهوه برای کاهش وزن اضافی

فواید قهوه برای کاهش وزن اضافی، اگر تمایل به کاهش و کنترل وزن دارید ممکن است از طرف برخی افراد نوشیدن قهوه به شما پیشنهاد شود. حقیقت این است که کافئین ممکن است به شما کمک کند لاغر شوید . در این مقاله از نیاز مشاغل به بررسی کاهش وزن با قهوه خواهیم پرداخت.

شواهد در حال رشدی وجود دارد که قهوه می تواند در برابر انواع خاصی از سرطان ها، بیماری های کبدی و حتی افسردگی محافظت کند، در مورد دیابت هم این موضوع صادق است!

بر اساس تحقیقات دانشگاه هاروارد، نتایج قانع کننده ای وجود دارد که نشان می دهد افزایش مصرف قهوه می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

خواص قهوه برای کاهش وزن

بسیاری از ما شنیده‌ایم که قهوه برای لاغری خوب است و قبل یا بعد از تمرین‌مان قهوه می‌نوشیم. واقعیت این است که محرک‌ها همیشه برای ورزشکاران محبوب بوده‌اند، اما وقتی اسم محرک می‌آید، ممکن است ذهن شما سمت داروهای خاصی برود که اثرات نامطلوب و حتی مخربی بر بدن دارد.

لاغری با قهوه ترک

قهوه ترک یکی دیگر از انواع قهوه‌های تلخ و محبوب است که فرآیند سوخت و ساز بدن را به سرعت بالا می‌برد. جالب است بدانید آن دسته افرادی که از این نوع قهوه استفاده می‌کنند، ادعا کرده‌اند که در طی یک هفته در کنار رژیم غذایی حدود ۷ کیلو کاهش وزن را تجربه کرده‌اند.

قهوه برای لاغری

رژیم کاهش وزن اضافی قهوه سبز

برخی از تحقیقات در آمریکا نشان می‌دهند که قهوه سبز در لاغری و کاهش وزن تاثیرگذار است. علاوه براین، افرادی که از قهوه سبز به صورت مداوم در طول روز استفاده می‌کنند حدود ۱ الی ۵/۲ کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کرده‌اند. این نوع قهوه با پایین آوردن قند خون در افراد از تجمع چربی‌ها در بدن جلوگیری کرده و به کنترل فشار خون نیز کمک می‌کند.

قهوه متابولیسم را افزایش می دهد

کافئین سرعت سوخت و ساز بدن و کالری سوزی را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف قهوه برای لاغری گزینه خوبی است و میزان متابولیسم شما را بالا خواهد برد.

اما مهم است بدانید که نوشیدن قهوه به میزان نرمال باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و نوشیدن آن به مقدار خیلی زیاد نتیجه معکوس دارد.

بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری

قهوه برای کاهش وزن شما بسیار سری عمل میکند و در عرض ۱۵ دقیقه پس از مصرف وارد جریان خون شما می‌شود. اوج اثر محرک قهوه ۴۰ تا ۸۰ دقیقه پس از نوشیدن یک فنجان رخ می‌دهد. هنگامی که کافئین وارد جریان خون می‌شود، بدن به روش‌های مختلفی پاسخ می‌دهد. اما کافئین به طور کلی محرک هوشیاری و انرژی است.

به طور مثال فشار خون و ضربان قلب افزایش می‌یابد، ذخایر چربی تجزیه می‌شود و اسیدهای چرب در جریان خون آزاد می‌شوند. در نتیجه بسیاری از افراد احساس انرژی و آمادگی برای یک تمرین عالی می‌کنند.

سخن پایانی

قهوه برای کاهش وزن و لاغری می‌تواند مفید و موثر باشد و تاثیر ورزش و بدنسازی را بیشتر کند؛ به شرط اینکه به اندازه استاندارد مصرف شود و نکات دیگر لاغری و کاهش وزن را هم رعایت کنید. در این صورت علاوه بر چربی سوزی بیشتر، عملکرد شما در ورزش هم افزایش خواهد یافت.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *