نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
خواص زیتون

خواص زیتون را بیشتر بشناسید

خواص زیتون را بیشتر بشناسید، زیتون افزودنی خوشمزه به وعده های غذایی یا پیش غذا است که خواص ثابت شده متعددی دارد پیشنهاد ما استفاده منطقی از این میوه است . زیتون کربوهیدرات کمی دارد اما چربی های زیادی دارد. در این مقاله از نیاز مشاغل قصد داریم چند مورد از خاصیت های زیتون را بررسی کنیم.

عطر و طعم خوش، پیچیده و اغلب نمکی و خواص زیتون، آن را به میوه‌ای محبوب تبدیل کرده که علاوه بر طعم عالی، دارای مزایای بسیاری برای سلامتی و درمان بیماری‌های گوناگون است!

خواص زیتون را بیشتر بشناسید

یک مطالعه روی حیوانات ثابت کرده است که ترکیبات موجود در خواص زیتون پرفایده (به ویژه هیدروکسی تیروزول و تیروزول)، مانع از دست دادن تراکم معدنی استخوان و در نتیجه پوکی استخوان می‌شود. از آنجا که زیتون سیاه حاوی مقادیر زیادی هیدروکسی تیروزول و تیروزول است، تصور می‌شود که رقم سیاه بیشتر از سبز برای استخوان مفید می باشد.

برای سلامتی

ویتامین و مواد معدنی

زیتون منبع خوبی از چندین ویتامین و مواد معدنی است که برخی از آنها در حین فرآوری اضافه می شوند . ترکیبات مفید این میوه شامل موارد زیر است :

ویتامین E : گیاهان غذایی پرچرب معمولاً حاوی مقادیر زیادی از این آنتی اکسیدان قوی هستند .

آهن : زیتون سیاه منبع خوبی از آهن است که برای انتقال اکسیژن برای سلول های قرمز خون مهم است .

مس : این ماده معدنی ضروری اغلب در رژیم غذایی معمول غربی وجود ندارد . کمبود مس ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد .

کلسیم : فراوان ترین ماده معدنی در بدن شما ، کلسیم برای عملکرد استخوان ، عضله و اعصاب ضروری است .

خواص زیتون برای معده

مصرف مکرر ویتامین E و چربی‌ های اشباع نشده در زیتون، میزان ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد. کارایی این ویتامین ها و ارزش غذایی این است که موجب پیشگیری از سرطان روده می شود. عملکرد مراقبتی زیتون بر زخم معده و ورم معده نیز تأثیر مفیدی دارد. خواص روغن زیتون در مقایسه با داروهای تجویزی، ترشحات صفرا و هورمون‌های لوزالمعده را بسیار آسان تر کرده و در نتیجه میزان بروز سنگ کیسه صفرا را کاهش می‌دهد.

زیتون برای معده

خاصیت زیتون برای زنان باردار

از آنجایی که کمبود آهن جزو عمده‌ترین مشکلات خانم‌های باردار به حساب می‌آید؛ و زیتون منبع آهن است برای آن‌ها بسیار توصیه می‌شود. خاصیت زیتون سبز به رشد جنین سرعت می‌بخشد و به سیستم ایمنی مادر و کودک نیز کمک می‌کند.

فواید زیتون

فواید زیتون در تأمین سلامت پوست

زیتون منبع عالی ویتامین E است که به عملکرد سلول‌ ها، سیستم ایمنی بدن و سلامت پوست مراقبت می کند. ویتامین E موجود در آن، از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند، بنابراین خواص زیتون ابتلا به سرطان پوست و پیری زودرس را کاهش می‌دهد.

خواص زیتون برای لاغری شکم

طبق تحقیقات انجام شده مصرف و مزیت زیتون طی یک سال نسبت به چربی‌های دیگر باعث افزایش وزن و چربی کمتری و در نتیجه لاغری شکم می‌شود. محققان بر این باور هستند که دلیل آن اسیدهای چرب غیر اشباع مونو موجود در زیتون است.

زیتون برای لاغری

1. کالری آن بسیار کم است

هر 8 عدد زیتون سبز حاوی 31 کالری و هر 7 عدد زیتون سیاه حاوی 35 کالری می‌باشد. سعی کنید در میان وعده‌های خود به جای چیپس از زیتون استفاده کنید. این کار موجب کاهش 1.5 کیلوگرم وزن در سال می‌شود.

2. سرشار از چربی‌های سالم است

از خواص زیتون دارای چربی‌های غیر اشباع است. مصرف چربی‌های غیر اشباع باعث سلامت کلی بدن می‌شود و موجب جلوگیری از تجمع پلاک‌ها و کلسترول بد می‌شود.

3. به کنترل اشتها کمک می‌کند

تنها با مصرف چند عدد زیتون پیش از وعده ی اصلی می توانید به کنترل اشتهای خود کمک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *