نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور

عوارض پرخوری در شب

وبلاگ

۲۷ شهریور ۱۴۰۲
نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
عوارض پرخوری

عوارض پرخوری در شب

عوارض پرخوری در شب

عوارض پرخوری در شب، در این مطلب قصد داریم درباره ای عوارض پرخوری برای سلامتی بدن و و عوارض زیاد غذا خوردن باعث چه میشود دچار بعضی از مشکلات سلامتی شویم بپردازیم. نیاز مشاغل قصد دارد تا شما را با برخی از اثرات منفی و اثرات مضرات آن در این مطلب آشنا کند پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پرخوری شبانه

از علت تا درمان برای پرخوری در شب

ناخواسته دچار پرخوری شبانه هستید، ولی چرا شما این کار را می کنید و چگونه می شود این عادت بد را ترک کرد؟ قدیمی ها می گویند که صبحانه را مانند شاه، نهار را مانند شاهزاده و شام را مانند گدا بخورید. شام زیاد نه تنها از کیفیت خواب می کاهد، بلکه دارای اثرات نامطلوب دیگری است. کارشناسان می گویند که پرخوری در شب کیفیت خواب را پایین می آورد و اثرات منفی روی استراحت و کیفیت خواب دارند.

درمان پرخوری

عوارض پرخوری در شب بر روی گوارش

معده تان ناگهان ورم میکند :

قابل ملاحظه ترین تغییری که می کنید یک افزایش جزئی در اندازه شکم شما است. ممکن است فکر کنید که شلوارهایتان کوچکتر شده است ، اما این شکم شما است که رشد کرده است! هنگامی که غذا هضم شود، معده به اندازه عادی اش بازمی گردد.

بخش سلامت نمناک توضیح می دهد که ساده ترین راه برای جلوگیری از این موضوع این است که به آرامی غذا بخورید ، که نه تنها به شما اجازه می دهد که وعده غذایی خود را مزه کنید ، بلکه به مغزتان به اندازه کافی زمان می دهد تا این که متوجه شوید چه زمانی احساس سیری می کنید؛ و این سیگنالی است که غذا خوردن را متوقف می سازد.

پرخوری بر گوارش

درمان پرخوری در شب

برای این منظور راهکارهای متعددی وجود دارد. یکی از بهترین آنها مراجعه به پزشک متخصص در این زمینه است تا برای تشخیص دقیق علت اصلی بررسی‌های لازم انجام شود.

  • علت اینکه حتی بعد از صرف وعده اصلی غذایی به دنبال مواد غذایی مانند تنقلات هستید را نیز باید پیدا کنید
  • وعده اصلی صبحانه آن هم با شروع مصرف پروتئین یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از ریزه‌خواری در طول روز و پرخوری شبانه محسوب می‌شود
  • وعده غذایی صبحانه و ناهار را برای غذاهایی که بیشتر دوست دارید قرار دهید تا اشتیاق بیشتری برای این وعده‌ها ایجاد شود
  • هنگام مراجعه به فروشگاه برای خرید، تنقلات را از لیست خود حذف کنید و تا جای ممکن جایگزین آنها مواد غذایی مفید مانند میوه و سبزیجات را جایگزین کنید (حتی اگر
  • انگیزه خود برای زندگی سلام و تن سلامت را تقویت کنید (هیچکس به اندازه خودتان در این مورد موثر نیست)
  • برنامه ریزی دقیقی برای مصرف مواد غذایی در وعده اصلی یا میان وعده داشته باشید و به آن پایبند باشید

مضرات پرخوری در شب

طبق تحقیقات متعدد صورت‌گرفته توسط متخصصان تغذیه نشان می‌دهد که عوارض پرخوری در شب علاوه بر تأثیرات در کیفیت خواب، عوارض متعددی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *