نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
عمر مفید لاستیک

آیا میدانید زمان تعویض لاستیک شما چه موقع هست؟ + عمر مفید لاستیک

آیا میدانید زمان تعویض لاستیک شما چه موقع هست؟ + عمر مفید لاستیک

آیا میدانید زمان تعویض لاستیک شما چه موقع هست؟ + عمر مفید لاستیک، اگر شما هم مثل بسیاری از مردم نمی دانید که چه زمانی باید تایر های ماشینتان را تعویض کنید، بهتر است در این مقاله از نیاز مشاغل همراه ما باشید تا درباره این موضوع بیشتر بدانید.

تولید کنندگان تایر و خودروسازان و تولیدکنندگان لاستیک عقاید مختلفی برای عمر مفید لاستیک ماشین دارند. بسیاری از خودروسازان معتبر نظیر بنز، نیسان و فورد فارغ از میزان صاف شدگی توصیه می‌کنند که تایرها را نهایت هر شش سال تعویض نمایید.

عمر لاستیک

یک لاستیک با کیفیت چند سال عمر می‌کند؟

عمر مفید لاستیک‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل موثر، کیفیت لاستیک‌هاست. اگر لاستیک‌های بی‌کیفیت را با قیمت ارزان بخرید، نباید انتظار داشته باشید که پس از ثبت نام ایران خودرو و تحویل گرفتن ماشین، لاستیک‌های آن سالیان سال برای شما کار کنند و به مشکلی برنخورید.

بهتر است به‌جای اینکه هر 2 سال یک لاستیک ارزان بخرید، هر 6 سال یک لاستیک با کیفیت بخرید و با پرداخت هزینهٔ بیشتر بابت کیفیت، در هزینه‌های مصرفی ماشین خودتان صرفه جویی کنید.

عوامل موثر در طول عمر مفید لاستیک ماشین

کنترل فشار باد

فشار باد تایرها براساس استانداردهای خاصی تنظیم می شودکه خودروسازان در دفترچه راهنمای خودرو آن را اعلام می کنند.معمولا فشار باد برای هر خودرو به صورت برچسبی در کنار در طرف راننده یا در صندوق عقب هم تعبیه می شود

انتخاب صحیح رینگ و لاستیک

انتخاب صحیح رینگ و لاستیک در عمر مفید لاستیک ماشین تاثیر دارد.کارشناسان فنی خودرو معتقدند رینگ و لاستیک های پهن یا به اصطلاح عام اسپرت زیبایی خاصی به خودرو می دهد.اما همین لاستیک پهن باعث خشکی حرکت فرمان می‌شود.

تعویض لاستیک

چه زمانی باید لاستیک را تعویض نمود

برای آگاهی از زمان تعویض لاستیک ماشین ها یا عمر مفید لاستیک نیز می توان به طور چشمی و با اندازی گیری آج لاستیک ها عمل نمود. بسیاری از لاستیک ها برای تعیین عمر مفید لاستیک و زمان تعویض، دارای یک شاخص تعویض می باشند که در بین آج های لاستیک قرار گرفته و آخرین حد سائیدگی لاستیک را مشخص میکند.

بهتر است بدانید که وضعیت تایرهای اتوموبیل شما به امنیت و کارآیی ماشین شما گره خورده است. لاستیک اتوموبیل شما یک عمر مفید دارد و نقطه ای فرا می رسد که کارآیی و چسبندگی خود را از دست می دهد و روی توانایی ترمز ها تاثیر منفی می گذارد.

لاستیک ایرانی

عمر مفید لاستیک ایرانی

عمر مفید لاستیک‌ ایرانی از کیفیت خوبی برخوردارند و امکان دارد چند سال برای شما کار کنند؛ این دیگر بستگی به نحوه‌ی استفاده‌ی شما دارد. امکان دارد فردی سالانه ۲۰ هزار کیلومتر در مسیرهای بدون ترافیک رانندگی کند، فرد دیگری هم سالی ۵۰ هزار کیلومتر در مسیرهای شلوغ که نیاز به ترمز زیاد دارند، عبور و مرور داشته باشد.

حتی نوع جاده هم خیلی مهم است؛ مسیری که ماشین در آن حرکت می‌کند آسفالت است یا خاکی. این موارد هم برای عمر لاستیک خارجی صدق می‌کند هم عمر لاستیک ایرانی. پس بهترین کار این است که با توجه به میزان سایش آج لاستیک، برای تعویض آن اقدام کنید.

کیفیت لاستیک

بهترین و نرم‌ترین لاستیک ایرانی

اگر بخواهید بهترین لاستیک ایرانی را با رقبای خارجی مقایسه کنید، می‌توانید از دو راه بهره بگیرید:

در بازار لاستیک، بررسی‌های میدانی انجام دهید.
نظرسنجی ساده ایجاد کنید و از کسانی که لاستیک های ایرانی خریده‌اند سوال کنید.

عمر مفید لاستیک های ایرانی و رضایت مشتریان به شرح زیر میباشد

  • بارز (۷۴ درصد رضایت)
  • کویرتایر(۱۰ درصد رضایت)
  • یزد تایر(۶.۵ درصد رضایت)
  • ایران تایر(۵ درصد رضایت)
  • دنا ( ۴.۵ درصد رضایت)
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *