نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
خواص زردچوبه

خواص زردچوبه برای سلامتی ارگان های داخلی بدن

خواص زردچوبه برای سلامتی ارگان های بدن

خواص زردچوبه برای سلامتی ارگان های بدن چیست، زردچوبه به عنوان یک ادویه می تواند موثرترین مکمل غذایی باشد. بیشتر مطالعات نشان می دهند که خواص زردچوبه برای بدن و مغز بسیار زیاد است. در این مقاله از نیاز مشاغل در مورد خواص دارویی زردچوبه بیشتر بررسی میکنیم.

خواص زردچوبه به طور عمده به علت فیتوشیمی بودن آن است. ترکیبات زردچوبه به نام کورکومینوئید (مانند کورکومین، دی متوکسی کورکومین و بیس متوکسی کورکومین) چندین مزیت برای سلامت انسان دارند که در این بخش از سلامت نمناک به بررسی آن می پردازیم. زردچوبه همچنین شامل روغن های فراوانی به نام آتلانتون، تورمرون و زینجیبرن است. ترکیبات دیگر زردچوبه شامل، پروتئین ها، رزین و قند است.

زردچوبه و سلامتی

فواید سلامتی و خواص قابل توجه زردچوبه چه چیزهایی هستند؟

زردچوبه کمک و غلبه بر التهاب می کند و به درمان ناخوشی های تحریک کننده مانند سرطان و ورم مفاصل هم کمک می کند. به خاطر ترکیبات کورکومین اش، این ادویه نیز فواید عصبی و سلامتی قلبی عروقی را نیز به همراه دارد. این بخش از سلامت نمناک فهرست جامع از فواید زردچوبه وجود دارد.

فواید زردچوبه

1. ویژگی های ضد التهابی زردچوبه

در مطالعات متعدد، کورکومین، یک ترکیب قوی در زردچوبه شناخته شده است که می تواند تورم بدن را کاهش دهد. یکی از راه های افزایش مصرف زردچوبه، اضافه کردن آن به غذاها در هنگام آشپزی است که در اکثر غذاها از زردچوبه استفاده می کنیم. شما می توانید چای زردچوبه را نیز بنوشید. چهار فنجان آب و یک قاشق چای خوری زرد چوبه را بجوشانید. همچنین می توانید لیمو یا عسل برای طعمش اضافه کنید.

ضدالتهابی

2. ویژگی های عالی آنتی اکسیدانی زردچوبه

خواص زردچوبه با از بین بردن رادیکال های آزاد، مهار پراکسیداسیون، و کاهش پیچیدگی های آهن مشهور است، که همه آنها نتیجه مستقیم خاصیت های آنتی اکسیدانی آن هستند. و نه فقط زرد چوبه، بلکه حتی روغنش هم خواص آنتی اکسیدانی اش را دارد.در مطالعه ای دیگر که بر روی موش ها انجام شد، زردچوبه توانست از استرس اکسیداتیو ناشی از دیابت به خاطر خواص آنتی اکسیدان آن جلوگیری کند.

آنتی اکسیدان بودن زردچوبه

3. زردچوبه برای بهبود سلامت مغز و جلوگیری از بیماری های عصبی

کورکومین موجود در زردچوبه می تواند تجدید حیات سلول های مغزی را نیز افزایش دهد. و آروماتیک – تورمرون، یک ترکیب فعال دیگری در زردچوبه است که می تواند رشد سلول های بنیادی عصبی در مغز را تا 80 درصد افزایش دهد.

کورکومین موجود در زردچوبه می تواند به درمان افسردگی، دیسکینزی ناخوشایند (شامل حرکات ارادی و غیرارادی) و نوروپاتی دیابت کمک می کند. در مطالعات دیگر حیوانات، کورکومین نیز اثرات سودمند تری نسبت به استرس مزمن به نمایش گذاشته بود.

سلامت مغز

4. زردچوبه برای جلوگیری از بیماری های قلبی

ویژگی های آنتی اکسیدانی زردچوبه به ویژه در مورد دیابت، تحت حفاظت قلب قرار دارند. کورکومین موجود در زردچوبه به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند در نتیجه به سلامت قلب کمک می کند.

5- جلوگیری از پیری و بیماری‌های مربوط به آن

اگر خواص زردچوبه توانایی پیشگیری از بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر را دارد، مشخصا خاصیت افزایش طول عمر را هم دارد. به همین دلیل است که در کشورهای دیگر مکمل‌های غذایی کورکومین تا این اندازه محبوب شده‌اند.

خواص زردچوبه برای پوست

خواص زردچوبه برای پوست

برای درمان پوست چرب و کاهش چربی اضافه پوست از زردچوبه استفاده می‌کنند. پودر زردچوبه را به همراه آرد گندم و ماست و چند قطره آب لیمو مخلوط کنید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و بعد پوست خود رابشویید.

ماسک زرد چوبه:

ماسک زردچوبه برای شما پوست درخشانی به همراه می‌آورد که ممکن است به دلیل از بین بردن رادیکال‌های آزاد اکسید کننده پوست باشد. می‌توانید ماسک زردچوبه و عسل و ماست یونانی را در خانه تهیه کنید و برای ۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید تا تاثیر آن را ببینید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *