نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
میوه گریپ فروت

خواص شگفت انگیز میوه گریپ فروت – میوه تلخ ولی پرخاصیت

خواص شگفت انگیز میوه گریپ فروت – میوه تلخ ولی پرخاصیت

خواص شگفت انگیز میوه گریپ فروت – میوه تلخ ولی پرخاصیت، گریپ‌ فروت خواص اعجاب‌انگیزی برای سلامتی دارد. از آنجایی که این میوه مثل انگور به صورت دسته‌ای و معمولا چند عدد روی یک شاخه می‌روید، در ادامه بیشتر با خواص گریپ فروت در این مقاله از نیاز مشاغل آشنا خواهید شد.

بعید است که به دنبال رژیم‌های لاغری باشید و درباره گریپ فروت نشنیده باشید. البته خواص گریپ فروت به لاغری ختم نمی‌شود و این میوه ترش و شیرین آبدار، با ذخیره‌ای غنی از انواع آنتی اکسیدان‌های قوی، ویتامین‌های ضروری برای بدن و املاح معدنی مفید، یکی از میوه های پاییزی و زمستانی فوق‌العاده است که مصرف متعادل آن، سلامتی شما را تضمین می‌کند.

میوه گریپ فروت میوه ای گرد یا پهن با پوست لیموی کم رنگ ضخیم است. پوست آن ممکن است گاهی اوقات رنگ صورتی داشته باشد و یک لایه اسفنجی سفید تلخ در داخل دارد.

خواص گریپ فروت

خواص میوه گریپ فروت در کاهش وزن

آیا می‌دانید که حتی بو کردن گریپ فروت هم احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد؟ این میوه، سرشار از فیبر است و بنابراین، در یک رژیم لاغری، مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد. به علاوه، با تحریک هورمون معدی – روده‌ای کوله سیستوکینین، ترشح شیره گوارشی را تنظیم کرده و به صورت یک مهارکننده اشتها عمل می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن با گریپ فروت

گریپ فروت حاوی ماده تلخی به نام «نارینگین» است. نارینگین یک آنتی اکسیدان قوی است که در کنار سایر آنتی اکسیدان‌های موجود در این میوه مانند ویتامین C، جلوی نفوذ ویروس‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها را می‌گیرد و با کاهش اسیدیته بدن، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

گریپ فروت

فواید میوه گریپ فروت برای کمک به ترمیم سلول های سرطانی

آنتی اکسیدان‌های قدرتمند گریپ فروت، عاملی موثر در مبارزه با رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از آسیب‌های سلولی هستند. برای مثال، به این موارد توجه کنید:

  • گریپ فروت منبعی غنی از ویتامین C است که به نحو موثری مقاومت سلول‌ها را در برابر ابتلا به بیماری‌های قلبی و انواع سرطان‌ها، بالا می‌برد.
  • آنتی اکسیدان لیکوپن، نقش قابل توجهی در جلوگیری از سرطان پروستات دارد و می‌تواند سرعت رشد تورمورهای سرطانی را کمتر کند و عوارض جانبی شیمی درمانی را کاهش دهد.
  • فیبر موجود در گریپ فروت، در جلوگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ موثر است.
  • کاروتنوئیدها و بتاکاروتن موجود در گریپ فروت، احتمال ابتلا به انواع سرطان‌ها، مانند سرطان مری را کاهش می‌دهند.

خواص میوه تلخ

پیشگیری از سنگ کلیه با گریپ فروت

سنگ کلیه معمولا حاصل تجمع ذخایر کلسیم است. سنگ کلیه، یا خود به خود از طریق ادرار از بدن خارج می‌شود یا توسط پزشک عمل سنگ‌شکن صورت می‌گیرد .یکی از بزرگ‌ترین فوایدِ نوشیدن یک لیتر آب‌ گریپ‌ فروت در روز، تأثیر آن روی دفع سنگ کلیه است.

کنترل اشتها با میوه تلخ

میوه گریپ فروت حاوی مقدار مناسبی فیبر است 2 گرم در نیمی از یک میوه ی متوسط. تحقیقات نشان می دهد رژیم غذایی حاوی میوه های غنی از فیبر برای ایجاد احساس سیری مفید هستند. فیبر سرعت تخلیه معده شما را کاهش می دهد و باعث افزایش زمان هضم غذا می شود.

میوه گریپ فروت برای سلامتی

خواص گریپ فروت در درمان فشار خون

مصرف یک میوه گریپ فروت کوچک می‌تواند تا 6 درصد از نیاز روزانه بدن به پتاسیم را برطرف کند. این ماده معدنی، یک ترکیب اساسی و موثر برای کاهش فشار خون است که در کنار خاصیت ضد التهابی فلاونوئیدهای موجود در گریپ فروت، سطح فشار خون را نرمال کرده و خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

نکته مهم: در صورت مصرف داروهای فشار خون، درباره میزان مصرف گریپ فروت با پزشک خود مشورت کنید.

جلوگیری از دیابت با مصرف میوه تلخ

گریپ فروت، شخص گلیسیمی پایینی دارد؛ یعنی با وجود اینکه بسیاری از مواد مغذی بدن را تأمین می‌کند، سطح قند خون را زیاد بالا نمی‌برد. همچنین، مصرف منظم میوه گریپ فروت، جلوی مقاومت بدن نسبت به هورمون انسولین را می‌گیرد. این مقاومت، در نهایت سطح انسولین و قند خون را بالا خواهد برد و دیابت نوع 2 شکل خواهد گرفت. اما مصرف گرپ فروت می‌تواند سطح هورمون انسولین را کنترل کرده و مقاومت بدن نسبت به این هورمون را کاهش دهد.

فواید میوه گریپ فروت

به علاوه، این میوه، سطح نشاسته در بدن را کم می‌کند و از این طریق هم خطر ابتلا به بیماری دیابت را کاهش می‌دهد. البته ترکیب نارینگین موجود در گریپ فروت را هم فراموش نکنید. این ترکیب در بدن عملکردی مشابه بعضی از داروهای دیابت نوع 2 دارد و میزان تحمل گلوکز در این افراد را بهبود می‌بخشد.

سلامت قلب

مصرف منظم میوه گریپ فروت با کاهش عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون و کلسترول خون بالا، سلامت قلب را بهبود می بخشد. در یک مطالعه افرادی که سه بار در روز و به مدت شش هفته گریپ فروت می خوردند، در طول مطالعه کاهش قابل توجهی در فشار خون داشتند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *