نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
مراقبت از مو

اهمیت مراقبت از مو و زیبایی _ بهترین روش برای تقویت موها

اهمیت مراقبت از مو و زیبایی _ بهترین روش برای تقویت موها

اهمیت مراقبت از مو و زیبایی _ بهترین روش برای تقویت موها، موی ما می‌تواند ما را شیک و مرتب یا خسته و بی‌ملاحظه نشان دهد. پس بهتر است، اصول اولیه‌ی مراقبت از موی سر خود را بدانیم. در این مقاله از سایت نیاز مشاغل ما چند راهکار اساسی به شما معرفی میکنیم.

عواملی مانند رژیم غذایی ناسالم، آلودگی آب‌وهوا، سبک زندگی ناسالم و استفاده از نوع نامناسب محصولات مراقبت از مو، همگی می‌توانند منجر به آسیب به موها و داشتن موهایی کدر، پر از موخوره، شکننده و ضعیف شود. این مسئله برای اکثر افراد بسیار ناراحت‌کننده است.

درصورتی‌که با چنین مشکلی مواجه هستید، اولین چیزی که باید تغییر دهید، روش‌های روتین مراقبت مو و تقویت مو است. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد که بسته‌به شرایط موها و عوامل دخیل در سلامت مو و با راهنمایی متخصص پوست و مو از آنها استفاده کنید.

از شامپو به قدری که موهای سرتان را بپوشاند، استفاده کنید. نه بیشتر! موهای خود را با آب داغ یا آب خیلی سرد نشویید. بلکه، آنها را با آب ولرم بشویید. موهای خیس، سه برابر آسیب پذیرتر و شکننده‌تر از موهای خشکند. پس با آنها با ملایمت رفتار کنید.

نگهداری از مو

ماساژ موها با روغن با بهترین روغن برای مو

ماساژ موها با کمی روغن برای مرطوب‌کردن آنها و حالت‌دهی به موها نتیجه بسیار خوبی خواهدداشت. خصوصا اگر موهای خشک و وزی داشته‌باشید، بهتر است حتما ماساژ مو با روغن را در برنامه مراقبت روزانه موهایتان و تقویت مو قرار دهید تا نرمی و رطوبت موها را افزایش دهید.

بر اساس نتایج پزشکی، روغن‌ها می‌توانند کوتیکول بیرونی مو را بهبود ببخشند، موها را مرطوب‌تر کنند و موخوره را هم کاهش دهند. ازاین‌رو از انواع روغن‌ها می‌توان به‌عنوان روشی برای درمان موخوره و تقویت مو استفاده کرد.

از طرفی ماساژ موها و پوست سر با روغن، با افزایش گردش خون، موجب تقویت رشد موها و مراقبت از مو هم می‌شود. برخی از انواع روغن‌های مورداستفاده برای موها، دارای یک سری مواد مغذی هستند که از ریزش مو و سفیدی زودرس موها جلوگیری می‌کنند. سفیدی مو در جوانی از جمله مواردی است که اکثر افراد با آن درگیرند و همیشه به دنبال راه کاری برای کاهش سرعت سفید‌شدن موهای خود هستند.

موی سالم

برای مراقبت از مو شامپوی مناسب انتخاب کنید

اگر شامپو یا حالت دهنده موی شما نامناسب باشد، سلامت موهای شما به خطر می‌افتد. پس، شامپویی متناسب با موی خود انتخاب کنید. شامپوها، براساس نوع مو، سه دسته‌اند: «مناسب موهای خشک، معمولی و چرب».

اگر موی شما به دلیل رنگ کردن یا حرارت زیاد آسیب دیده، بهتر است، به جای نرم‌کننده از انواع ماسک مو استفاده کنید. ماسک مو نسبت به نرم کننده از ذره‌های کوچکتری تشکیل شده، برای همین، به راحتی به ساختار مو نفوذ می‌کند و بهتر می‌تواند مواد مغذی را به مو برساند.

پاک سازی موها و مراقبت و تقویت مو

قدم بعدی برای مراقبت مو و تقویت مو، تمیزکردن آنهاست. تمیزی موها باتوجه‌به نوع و جنس آن به‌صورت دوره‌های منظم، اهمیت زیادی دارد. انتخاب شامپوی مناسب در این مرحله باید باتوجه‌به جنس و شرایط موها صورت بگیرد.

بر اساس نظرات متخصص پوست و مو، شستن موها و کف سر، دو تا سه بار در هفته با یک پاک‌کننده ملایم بدون سولفات ضروری است. در این مورد دمای آب هم نقش مهمی در سلامت موها دارد. اطمینان حاصل کنید که آب نه خیلی سرد است و نه خیلی گرم. زیرا شستن موها با آبی با دمای نامناسب رطوبت مو را از بین می‌برد و موها را خشک و شکننده می‌کند. در چنین مواردی احتمال ریزش مو بسیار بالا خواهد‌بود.

تقویت مو

حالت دادن به موها

صرف‌نظر از نوع و جنس مویی که دارید، حالت‌دادن به موها همیشه اهمیت زیادی دارد. حالت‌دادن به موها می‌تواند به طرز مؤثری به کاهش موخوره کمک‌کند و میزان خشکی مو را به طرز قابل‌توجهی کاهش دهد. از طرفی موهایی که به‌خوبی حالت داده‌شده‌اند، زیاد گره نمی‌خورد و همین امر به کاهش شکستگی موها، ریش‌ریش شدن آنها و بدفرمی موها کمک می‌کند و در نتیجه موهایی سالم‌تر خواهید‌داشت.

برای مراقبت و تقویت از مو رطوبت موی خود را حفظ کنید

برای سالم ماندن مو از محصولات مراقبت مو مانند سرم مو یا کرم مو استفاده کنید. این محصولات در طول روز روی مو می‌مانند و رشته‌های آن را خوب تغذیه می‌کند.بعضی از محصولات مراقبت از موی سر باید روی موهای نم‌دار و بعضی دیگر، روی موهای خشک استفاده شوند.

موهای خود را به طور مرتب کوتاه کنید

کوتاه کردن مرتب موها برای داشتن موهای بلند و زیبا بسیار مهم است. هر تار مو 2 تا 6 سال عمر می‌کند و در پایان عمر خود ضعیف‌تر می‌شود. پس، موهای بلند شکننده و آسیب پذیرند و بیشتر موخوره می‌گیرند.هایلایت و رنگ کردن موهای بلند، بیشتر به آنها آسیب میزند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *