نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
خنک ترین شهرهای ایران

خنک ترین شهرهای ایران برای مسافرت تعطیلات تابستانی

خنک ترین شهرهای ایران برای مسافرت تعطیلات تابستانی

خنک ترین شهرهای ایران برای مسافرت تعطیلات تابستانی،با فرا رسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس موقعیت مناسبی برای ایرانی ها به وجود آمده تا به مسافرت بروند. دراین مقاله از نیاز مشاغل ما تعدادی از شهرهای خنک ایران برای مسافرت تابستانی به شما معرفی میکنیم.

ایران به کشور چهار فصل در جهان شهرت دارد. وجود آب و هوای چهار فصل به طور هم زمان در سراسر کشور سبب شده تا این لقب به ایران داده شود. اما تابستان فصلی است که اغلب سفرها در آن انجام می شود.

شهر بجنورد جز خنک ترین شهرهای ایران

شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی است که در شمال شرق ایران قرار دارد. آشخانه، اسفراین و شیروان از جمله همسایه های بجنورد هستند. این شهر بر اساس سر شماری سال 1395، دارای 228931 نفر جمعیت است. بجنورد دارای 36 کیلومتر مربع مساحت است.
آب و هوای شهر بجنورد به دلیل شرایط جغرافیایی و کوهستانی منطقه، در اغلب فصول سال خنک است. این شهر بنا به شرایط اقلیمی، دارای بارندگی های سالیانه زیادی بوده و جزو شهرهای سر سبز ایران به شمار می آید. طبیعت اطراف شهر بجنورد، گواهی بر این مدعاست که این شهر دارای آب و هوای مناسبی می باشد.

خنک ترین شهرهای ایران برای تعطیلات تابستانی

آلاشت مازندران از خنک ترین شهرهای ایران

آلاشت مازندران از دیگر شهرهای خنک ایران است که برای مسافرت تابستانی بسیار عالی است.منطقه آلاشت نیز با طبیعت زیبای خود خالی از آبشار نیست. یکی از این آبشارها به نام آبشار نارم در روستای چرات واقع در 35 کیلومتری جنوب غرب آلاشت واقع است.

فیروز کوه؛ استان تهران

شهرستان فیروزکوه در شمال شرقی استان تهران، از خنک ترین مناطق اطراف پایتخت است و فاصله کم این شهر تا استان تهران باعث شده پایتخت‌نشینان در فصل تابستان برای فرار از گرما به این منطقه پناه ببرند. فیروزکوه یکی از خنک ترین شهرهای ایران است و به جز آب و هوای خوب، جاذبه‌های طبیعی آن هم لذت سفر به این منطقه را دو چندان می‌کنند. از جاذبه‌های این منطقه می‌توان به تنگه واشی و چشمه آبگرم آمده اشاره کرد.

شهر خنک فیروز کوه

شهر زیبا و خنک ماسوله

ماسوله جز خنک ترین شهر های ایران است که در گیلان قرار دارد، این روستای تاریخی یکی از نقاط ارزشمند و سرسبز شمال ایران بوده و با هوای مه آلود و تابستان های خوش و آب هایی که دارد مقصد اکثر گردشگران تابستانه در ایران است.

شهر فیلبند خنک ترین شهرهای ایران

فیلبند از خنک ترین و زیباترین روستاهای مازندران است که در مناطق جنوبی بابل قرار گرفته است. اگر خواهان تماشای پدیده اقیانوس ابر هستید، این منطقه می تواند گزینه مناسبی باشد. ارتفاع این ییلاق زیبا از سطح دریا حدود 2/700 متر است؛ بنابراین عجیب نیست که بر فراز ابرها قرار داشته باشید.

برای دسترسی به ییلاق فیلبند باید راهی جاده هراز شوید. حدود ۱۰۰ کیلومتر که در این جاده زیبا و پر پیچ و خم برانید، به فرعی روستای فیلبند خواهید رسید که شما را به سمت این روستا هدایت می کند. در سفر به ییلاق فیلبند حتی در فصل تابستان، لباس گرم را فراموش نکنید.

شهرهای سرد ایران

شهر خنک اردبیل

اردبیل یکی از استانهای مرزی ایران در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان و یکی از سردترین مناطق ایران است. اردبیل جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانی دارد. از جمله جاذبه‌های گردشگری تاریخی اردبیل می‌توان به خانه تاریخی ارشادی، پل یئدی گوز اشاره کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *