نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
پودر آرایش

درباره پودر فیکس کننده آرایشی بیشتر بدانید

پودر فیکس کننده آرایشی چیست؟

پودر فیکس کننده آرایش پودری است که روی مواد آرایشی مایع مثل فاندیشن یا کانسیلر قرار می‌گیرد و آنها را تثبیت می‌کند. باوجود این پودر دوام آرایش‌تان بیشتر و برق زیاد و مصنوعی مواد لایه زیرین کم می‌شود. پودرهای فیکساتور یا فیکس‌کننده هم به شکل رنگی در بازار موجود هستند و هم بی‌رنگ. موادی مانند فاندیشن‌ها رطوبت زیادی دارند، این باعث می‌شود که آلودگی‌ها را به خود جذب کنند و به‌مرور زمان هم پاک شوند. اگر از پودرهای فیکس‌کننده استفاده کنید، لایه‌ای محافظ برای آرایش‌تان به‌وجود می‌آید که آن را از آلودگی و پاک‌شدن دور نگه می‌دارد.در ادامه مقاله در نیاز مشاغل به ویژگی های پودر فیکس می پردازیم.

کسانی که پوستی چرب دارند، عرق می‌کنند و تعریق زیاد منافذ پوستی‌شان باعث می‌شود که آرایش‌شان پاک شود. حالا اگر از پودرهای فیکس‌کننده استفاده کنند، دیگر لازم نیست که نگران بی‌دوامی آرایش‌شان باشند. البته استفاده از این پودرها واجب و ضروری نیست. گاهی، زمانی که به مهمانی و مراسم مهمی می‌روید که چندین ساعت طول می‌کشد، استفاده از پودر فیکس کننده آرایش می‌تواند گزینه خوبی باشد. اساسا، استفاده از پودرهای فیکساتور مناسب افرادی است که پوست‌های چرب دارند.

پودر فیکساتور

کدام رنگ پودر فیکس برای صورتتان مناسب است؟

پودرهای تثبیت کننده آرایش به شکل بی‌رنگ و رنگی به بازار عرضه می‌شوند. اگر بی‌رنگ‌شان را خریداری کنید، هیچ رنگ خاصی به پوست‌تان اضافه نمی‌کنند و از نظر رنگی اثری روی رنگ صورت‌تان نخواهند داشت. اما اگر به سراغ رنگی‌ها بروید، دو سناریو قابل‌وقوع خواهد بود. نخست اینکه اگر میان رنگ پودر فیکس کننده آرایش و مواد آرایشی روی صورت مثلا کانسیلر یا فاندیشن تفاوت باشد، ترکیب رنگی‌شان چیزی خواهد شد که انتظار ندارید: شاید تیره‌تر از انتظار، شاید هم روشن‌تر.

حالت دوم این است که رنگ مواد زیرین فیکساتور با آن در هماهنگی کامل باشد که در این صورت، جلوه رنگی بسیار خوبی روی پوست‌تان ایجاد می‌شود. اگر قرار است که فیکس‌کننده رنگی استفاده کنید، حتما به تناسب آن با رنگ پوست خودتان و مواد آرایشی زیرینش دقت به خرج بدهید.

پودر فیکس کننده آرایش

نحوه استفاده از اسپری یا پودر فیکساتور چگونه است؟

پمعمولا بعد از اتمام آرایش از فیکساتور استفاده می کنند اما گاهی اوقات نیاز دارید که از ضد آب بودن آرایش خود مطمئن باشید در این صورت بهتر است بعد از هر مرحله آرایش از فیکساتور استفاده کنید. یعنی بعد از زیرسازی، آرایش چشم، آرایش صورت و پس از رژ لب نیز از آن ها استفاده نمایید.

فیکساتور یا پودر فیکس کننده آرایش مناسب انواع پوست چیست ؟

این فیکساتورها آرایش شما را از خطر کیکی شدن، بهم ریختگی و محو شدن در اثر گرما، رطوبت و عرق حفظ می کنند. آن ها به دلیل داشتن رنگدانه های منعکس کننده نور و موکوپلی ساکاریدها در ترکیبات خود، سطح پوست را سفت کرده، دوام آرایش شما را بالا می برند و در نهایت درخشش زیبایی به صورت شما می بخشند. از این فیکساتورهای برای هر مرحله از آرایش نیز می توانید استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *