نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
حیوانات خانگی

نحوه نگهداری اصولی حیوانات خانگی

نحوه نگهداری حیوانات خانگی

حیوانات خانگی از گذشته‌های دور همراه و همدم انسان بوده‌اند و تعامل و بازی با این حیوانات همواره از فعالیت‌های لذت‌بخش بشر محسوب می‌شده است. نگهداری از حیوانات خانگی در کنار دغدغه‌ها و زحماتی که به همراه دارد، موجب تقویت روحیه و نشاط می شود.در ایم مقاله در نیاز مشاغل با نگهداری و فواید داشتن حیوانات خانگی آشنا میشویم.

نحوه نگهداری سگ ها

شاید بتوان سگ‌ها را پرطرفدارترین حیوانات خانگی دانست. سگ‌ها نژادهای گوناگونی دارند و باهوش، بامزه و صدالبته باوفا هستند، برای همین افراد زیادی به نگهداری سگ در خانه علاقه دارند. توانایی بالا در یادگیری مهارت‌های مختلف از جمله نگبانی نیز از دیگر ویژگی‌های جذاب و سودمند سگ‌هاست. پیش از خرید یا قبول سرپرستی سگ، باید به فضای زندگیتان توجه کنید. سگ‌ها نیاز به فضای نسبتا زیادی برای بازیگوشی دارند. علاوه بر این سگ‌ها معمولا از سروصدای زیادی نیز برخوردارند و به همین دلیل پیش از خرید سگ باید صاحبخانه و همسایگان را نیز در نظر داشته باشید.

سگ ها اهلی

از آنجایی که حیوانات، سگ‌ها به تفریح و گردش مناسب نیاز دارند، خانه‌های دارای حیاط و فضای سبز بهترین مکان برای نگهداری حیوانات و سگ محسوب می‌شود؛ البته اگر به حیاط و یا خانه بزرگ دسترسی ندارید، باز هم می‌توانید نژادهای خاصی از این موجود باوفا که جثه کوچک‌تر و فعالیت کمتری دارند را در کنار خود داشته باشید.

نحوه نگهداری گربه ها

درباره محبوبیت حیوانات خانگی مانند گربه‌ها همین کافی است که بدانید در فضای اینترنت، ویدئوهای مربوط به این حیوانات دوست‌داشتنی بیشترین آمار بازدید را نسبت به ویدئوهای دیگر حیوانات دارند . بر اساس پژوهش‌های علمی، حتی نگاه کردن به گربه‌ها می‌تواند موجب کاهش فشار خون و ترشح هورمون‌های شادی‌آور شود.

گربه های خانگی

نحوه نگهداری پرنده ها

پرنده‌ها از دیگر حیوانات خانگی هستند که انواع زیادی از آنها را می‌توان در خانه نگهداری کرد. نگهداری پرنده در خانه، فضای به مراتب کمتری نسبت به حیوانات بزرگتر لازم دارد، برای همین تقریبا در تمام خانه‌ها می‌توان از آنها نگهداری کرد. گذشته از دارا بودن ظاهر و رنگ‌های جذاب، پرنده‌ها توانایی ارتباط و تعامل با انسان را نیز دارند و این، لذت نگداری از آنها را دوچندان می‌کند. نکته مهم در مورد پرندگان این است که سروصدای زیادی دارند و برای همین ممکن است مزاحم استراحت یا تمرکز شما شوند. علاوه بر این، نگهداری از پرندگان در آپارتمان می‌تواند موجب افزایش نشانه‌های تنگی نفس در بیماران مبتلا به آسم شود.

توجه به حیوانات خانگی

حیوان خانگی شما نیازمند توجه است و اگر احساس نکند که عضوی از خانواده‌ شماست ممکن است به افسردگی دچار شود.

با سگ ، گربه و پرنده‌تان بازی کنید، نوازشش کنید و این احساس را به او القا کنید که برای شما اهمیت دارد. البته همیشه در نظر داشته باشید که محبت شما نباید آنقدر زیاد شود که حیوانتان لوس شود.
سگ‌ها نسبت به گربه‌ها به توجه بسیار بیشتری نیاز دارند و نمی‌توان آن‌ها را برای مدت طولانی در خانه تنها گذاشت.

پس اگر شاغل هستید و زمان زیادی در خانه نیستید یا سگتان را به آشنا بسپارید یا سراغ حیوان‌های خانگی دیگر بروید.

 

نگهداری حیوانات خانگی و نظافت حیوانات خانگی

حیوانات خانگی اگر به درستی نظافت نشوند می‌توانند ناقل بیماری‌های بسیاری باشند. با یک دامپزشک مشورت کنید و برای حیوانتان یک برنامه‌ زمان‌بندی شده‌ نظافتی تدوین کنید.

نظافت حیوان خانگی مهمترین اصل در نگهداری آن‌ها در منزل است.
از واکسیناسیون حیوانتان غافل نشوید. اغلب حیوانات خانگی هر چهار ماه یک بار نیازمند ویزیت دامپزشک هستند و از آنجا که این امر ارتباطی مستقیم با سلامت حیوان و خود شما دارد، بهتر است آن را پشت گوش نیندازید.
با توجه به موی زیاد سگ ممکن است وقتی که آن‌ها را به پیاده‌روی می‌برید انگل‌هایی به پوستش وصل شوند یا موجوداتی او را نیش بزنند و شما متوجهش نشوید.

بنابراین همیشه بعد از پیاده‌روی پوست آن‌ها را بررسی کنید. اگر دیدید که سگتان بیش از حد خودش را می‌خاراند سریعا علتش را پیدا کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *