نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
درمان جوش

بهترین راه برای بهبود جوش صورت

بهترین راه برای از بهبود جوش صورت

درمان جوش صورت با ترکیبات طبیعی و موثر برای از بین بردن جوش صورت روش‌های متفاوتی وجود دارد، اما بسیاری از افراد تمایلی به استفاده از ترکیبات شیمیایی، تکنیک‌های کلینیکال و داروهای خوراکی ندارند. در چنین مواردی آگاهی از ترکیبات طبیعی موثر برای درمان خانگی جوش صورت بسیار مفید است.

راه های خانگی برای درمان جوش صورت

در واقع هیچکس وجود ندارد که ادعا کند در طول زندگی عارضه آکنه را تجربه نکرده باشد، آکنه یا همان جوش معمولا اغلب در سن نوجوانی خود را نشان میدهد اما گاها بزرگسالان نیز درگیر این مسئله میشوند. روش درمان جوش بسیار هستند و ما به چند نمونه اشاره خواهیم کرد.

روغن زیتون، این روغن نه تنها برای سلامت بدن مفید است بلکه دارای خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهاب بودن نیز هست که به بهبود جوش صورت کمک میکند.دو قطره از روغن را به صورت خود بزنید و یک حوله گرم و مرطوب را روی صورت خود بزارید تا روغن به خوبی جذب شود.

بهبود جوش صورت

بهبود جوش صورت با یخ

روش استفاده:

  • یخ را در تکه‌ای پارچه گذاشته و روی بخشی که در حال جوش زدن است به مدت چند ثانیه نگه دارید.
  • چند دقیقه فاصله بگذارید و مجدد مرحله‌ی قبل را تکرار کنید.
  • این کار را به دفعات دلخواه تکرار کنید، جوش در عرض یکی دو روز از بین می‌رود.

روغن درخت چای برای از بردن جوش

روغن درخت چای، یک ماده ضد قارچ، ضد باکتری و ضد التهاب طبیعی است؛ به این معنی که ممکن است پروپیونی باکتریوم آکنه (باکتری ایجاد کننده آکنه) را از بین ببرد. خواص ضد التهابی روغن درخت چای به صورتی است که می‌تواند تورم و قرمزی جوش‌ها را نیز کاهش دهد.

شما می‌توانید عصاره درخت چای برای جوش صورت به صورت کرم، ژل یا اسانس روغنی، روی آکنه‌هایتان بمالید. اگر از اسانس روغنی استفاده می‌کنید، حتماً ابتدا آن را در یک روغن حامل رقیق کنید. برای این کار دو قطره روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل خالص ترکیب کرده و روی جوش بزنید.

عوامل جوش صورت

درمان جوش با روغن زیتون

روغن زیتون حاوی ویتامین، آنتی‌اکسیدان و آهن است که عامل درمان جوش صورت است. این روغن به دلیل خاصیت تسکین دهندگی پوست به ترمیم جای جوش کمک می‌کند.

روش استفاده:

  • مقداری روغن زیتون بردارید و به صورت خود ماساژ دهید. بیش‌تر روی جای جوش‌ها تمرکز کنید.
  • پارچه یا حوله ای تمیز را در آب گرم فرو ببرید.
  • حوله ی گرم را روی صورت تان بگذارید تا بخار به آن برسد.

روغن جوجوبا برای جوش صورت

روغن جوجوبا، یک ماده طبیعی مومی است که از دانه‌های درختچه جوجوبا استخراج می‌شود و برای جوش صورت بسیار مناسب هست. مواد مومی موجود در روغن جوجوبا به ترمیم پوست آسیب‌دیده کمک می‌کنند؛ به این معنی که این مواد می‌توانند در تسریع بهبود زخم‌ها (از جمله آکنه و آسیب‌های ناشی از آن) نیز موثر باشند.

برخی از ترکیبات موجود در روغن جوجوبا ممکن است به کاهش التهاب پوست کمک کنند؛ به این معنی که آن‌ها می‌توانند قرمزی و تورم اطراف جوش‌ها، جوش‌های سر سفید و سایر ضایعات پوستی ملتهب را کاهش دهند.

درمان جوش صورت با خیار

خیار سرشار از پتاسیم و ویتامین‌هایی چون ویتامین A ،C و E است. علاوه‌ بر این خیار دارای خواص خنک کنندگی و تسکین پوست است. در کشورهای خاورمیانه و آسیایی آب خیار برای خنک کردن بدن و پوست‌، درمانی متمایز برای جوش صورت به شمار می‌رود. آب خیار همچنین برای ترمیم پوست مفید است و به خصوص زمانی که روی پوست به کار رود در کاهش التهاب پوستی نقش دارد.

روش استفاده:

خیار را خرد کنید روی آن آب بریزید و بگذارید به مدت 60 دقیقه بماند. مواد داخل خیار مثل ویتامین A، پتاسیم و کلروفیل در آب منتشر می‌شوند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *