نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
نیاز مشاغل، برترین سامانه ثبت آگهی و تبلیغات مشاغل در کشور
خواص نوشیدن قهوه

فواید نوشیدن قهوه را بشناسید

خواص نوشیدن قهوه

خواص نوشیدن قهوه را محققان چینی دریافته‌اند افرادی که هر روز مقدار متوسطی قهوه مصرف می‌کنند چه با شکر شیرین شده باشد یا نباشد در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌نوشند در یک دوره هفت‌ساله کم‌تر در معرض خطر مرگ قرار دارند. نتایج برای قهوه فوری، آسیاب شده و بدون کافئین مشابه و یکسان بودند.

به نقل از گاردین، نتیجه پژوهشی هفت‌ساله نشان می‌دهد افرادی که ۲.۵ تا ۴.۵ فنجان قهوه بدون شکر در روز مصرف می‌کنند ۲۹ درصد کم‌تر از افرادی که قهوه نمی‌نوشند در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند.

مصرف قهوه انرژی را افزایش می دهد

افرادی که قهوه می نوشند و کم تر احساس خستگی می کنند چون کافئین دارویی محرک است. وقتی قهوه مصرف می کنید، کافئین در جریان خون جذب می شود سپس به سمت مغز حرکت می کند که در آن، انتقال دهنده عصبی آدنوزین را مسدود می کند.

آدنوزین یک انتقال دهنده عصبی بازدارنده است، اگر چه به انتقال انرژی کمک می کند اما به عنوان بخشی از سیستم عصبی مرکزی عمل می کند. این به آن معنی است که برانگیختگی را سرکوب می کند و خواب را بهبود می دهد.

معمولا، میزان آدنوزین در مغز هر ساعت وقتی بیدار می شوید افزایش می یابد و بیشتر و بیشتر خواب آلود می شوید و هنگامی که مسدود شود، انتقال دهنده های عصبی دیگری مثل نور اپی نفرین و دوپامین افزایش پیدا می کنند. این همان چیزی است که اثر محرک را ایجاد می کند. تعداد نورون ها نیز افزایش می یابد در نتیجه بیشتر بیدار می مانید.

خواص قهوه می تواند احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد

خوردن قهوه بیماری آلزایمر، که به عنوان “بیماری قدیمی” شناخته می شود، معمولا بر سالمندان بالای 65 سال تاثیر می گذارد. این عامل اصلی زوال عقل است. هم چنین شایع ترین بیماری اعصاب در سراسر جهان است. این یک اختلال ذهنی برگشت ناپذیر است. با این حال، اقدامات پیشگیرانه زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید.

نوشیدن قهوه می تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند

همان طور که قبلا ذکر شد، کافئین سطح دوپامین را در جریان خون افزایش می دهد. دوپامین انتقال دهنده عصبی است که مسئول حرکت، حافظه و شناخت است. با این حال، آن هم چنین نقشی را با احساس لذت بازی می کند و این ممکن است دلیل این باشد که چرا نوشیدن قهوه به مبارزه با افسردگی کمک می کند.

خوردن قهوه

تأثیر خوردن قهوه بر بیماری‌های کبدی

نوشیدن قهوه باعث کاهش بیماری‌های کبدی می‌شود و بر پیشگیری از سنگ صفرا و سرطان کبد مؤثر است.

قهوه خوردن خاصیت تب‌بری دارد و آرامش‌بخش و انرژی‌زاست.

مقادیر بالای کافئین، منیزیم و پتاسیم موجود در قهوه سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد و باعث کاهش احتمال ابتلا به دیابت و افزایش وزن می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *